Ako nezlyhať ako manažér

01. 11. 2023
Ako nezlyhať ako manažér

Ako nezlyhať ako manažér?

Za prvé, porušte známe pravidlá!

Za posledných tridsať rokov sa uskutočnilo veľké množstvo výskumov, ktoré vyvrátili mnohé implicitné aj explicitné pravidlá, ktorými sa niektoré firmy doteraz riadia. Tieto pravidlá však pomaly odchádzajú do ríše mýtov. 

Mýtus 1: Rozvíjaj svojich ľudí harmonicky, keď majú niekde slabé stránky, pošli ich na školenie.

Takto získate priemerných ľudí a priemerný tím. Naopak, hľadajte silné stránky svojich ľudí a rozvíjajte tie, aby ste mali hviezdy. A dávajte pozor, aby ste mali tím s rôznymi silnými stránkami...pokr...

Mýtus 2: Peniaze, benefity a silná značka firmy je to, čo vytvorí silné a výkonné pracovisko.

Robiť v známej firme s dobrým platom a benefitmi, chcú všetci, nielen najlepší. Vytvoriť pracovisko zo špičkových ľudí možno len tak, že s platom a benefitmi určite nejdeme pod úroveň trhu, ale potrebujeme ponúknuť viac: zmysel, výzvu, rozvoj, osobné vzťahy  a predovšetkým vybrať ľudí tak, aby mohli každý deň robiť to, čo robia najlepšie 

Mýtus 3: Názor ľudí na pracovisko nemení ich pracovný výkon, ten závisí od ich zručností

Výskumy ukazujú, že to, ako ľudia svoje zručnosti využívajú je veľmi závislé na ich názore na  miesto, kde pracujú. Názor formujú materiálne pracovné podmienky, celková atmosféra a vzťahy na pracovisku a záujem nadriadeného.

Mýtus 4:  Firma je dôležitá, manažéri sú zameniteľní

Firma je dôležitá, ale pokiaľ ide o zamestnancov, to čo priťahuje najlepších je správny bezprostredný nadriadený, človek s ktorým robím každý deň. Značka ľudí priláka, ale to, kvôli čomu dávajú schopní ľudia výpoveď je najčastejšie ich priamy šéf.

Mýtus 5: Firmy, ktoré chcú byť dobré si musia brať príklad z úspešných firiem ako je Disney, Ritz-Carlton a pod.

Určite neuškodí inšpirovať sa u najlepších firiem, ale ich realita je pravdepodobne vašej vzdialená. Ľahšie a bezpečnejšie je učiť sa od SVOJICH NAJLEPŠÍCH. Svojich najlepších oddelení, zmien, pracovných skupín,  jednotlivcov. Zistiť čo robia inak a snažiť sa to opakovať a množiť 

Mýtus 6: Noví zamestnanci sa musia predovšetkým zoznámiť s víziou a misiou  firmy

Áno, zamestnanci potrebujú byť spojení s vyšším zmyslom svojej práce a väčšina firiem venuje  tejto potrebe náležitú pozornosť. Dávajte však pozor, aby ste popri tom nezabudli VEĽMI JASNE špecifikovať odpovede na dve základné otázky začiatočníka: Viem úplne presne, čo sa odo mňa očakáva? Mám všetko zariadenie a vybavenie na to, aby som robil svoju prácu dobre?

Mýtus 7: Manažér musí byť spravodlivý, to znamená, že má mať rovnaký meter na všetkých svojich podriadených

To čo motivuje  Petra nezaujíma Kláru. Klára je úžasná rečníčka, Peter je neprekonateľný v Exceli.  Dáte Kláre robiť toľko tabuliek ako Petrovi a postavíte Petra pred sto ľudí aby podal správu o projekte?  Úspešní manažéri sa správajú k svojim rôznym ľudom rôzne, využívajú ich talenty a silné stránky, odmeňujú ich tím, na čom im záleží, starajú sa o nich a sú tiež pripravení prepustiť ich ak ich správanie prekročí dohodnuté medze.

Mýtus 8: Manažér si musí držať odstup, riadiť procesy a byť neosobný

Jedna z najdôležitejších vecí, pre vysokovýkonných pracovníkov je, že ich priamy nadriadený sa o nich zaujíma ako o ľudí, nielen ako o výkonné jednotky. Súčasťou osobného záujmu je vnímať, kam chce zamestnanec smerovať svoj rozvoj a využívať jeho špecifický potenciál.

Mýtus 9: Ľudí musíte chváliť, keď neviete ako, povedzte aspoň „dobrá práca“.

Úspešní manažéri si vedia  všimnúť, čo človek urobil navyše alebo s osobným nasadením a vyjadriť uznanie špecifickým spôsobom, nie prázdnou frázou, ktorej nikto neverí. Užitočné je: „Vážim si, že si dokončil tú správu aj za cenu toho, že si odložil svoj projekt, ktorý bol tiež pre teba dôležitý.“  

Mýtus 10: Cukor a bič ešte stále funguje najlepšie ako motivačná schéma.

Metóda „odmeňuj správne vykonanú prácu a trestaj chyby“, funguje dobre tam, kde existuje presný návod na výkon, ktorým sa pracovník musí riadiť.  Výrazne kazí výkon pri tvorivých činnostiach, pri aktivitách, kde treba vstupovať do rizika, a vo všetkých pracovných pozíciách, kde je zadaný cieľ a nie cesta k nemu.

Autor : Business Coaching College, Zuzana Karpinská a Denisa Kmecová

www.koucovaciaskola.sk

Chcem získať viac informácií
Seminár o certifikáciách koučov v ICFZadarmo

Prihlásiť sa

Naši klienti

referencie-business-coaching-college-052
referencie-business-coaching-college-068
referencie-business-coaching-college-027
referencie-business-coaching-college-003
referencie-business-coaching-college-001
referencie-business-coaching-college-021
referencie-business-coaching-college-058
referencie-business-coaching-college-016
referencie-business-coaching-college-020
referencie-business-coaching-college-045
referencie-business-coaching-college-002
referencie-business-coaching-college-009
referencie-business-coaching-college-061
referencie-business-coaching-college-059
referencie-business-coaching-college-051
referencie-business-coaching-college-010
referencie-business-coaching-college-035
referencie-business-coaching-college-070
referencie-business-coaching-college-053
referencie-business-coaching-college-025
referencie-business-coaching-college-069
referencie-business-coaching-college-057
referencie-business-coaching-college-037
referencie-business-coaching-college-046
referencie-business-coaching-college-030
referencie-business-coaching-college-039
referencie-business-coaching-college-029
referencie-business-coaching-college-044
referencie-business-coaching-college-050
referencie-business-coaching-college-064
referencie-business-coaching-college-007
referencie-business-coaching-college-008
referencie-business-coaching-college-006
referencie-business-coaching-college-005
referencie-business-coaching-college-004
referencie-business-coaching-college-011
referencie-business-coaching-college-012
referencie-business-coaching-college-013
referencie-business-coaching-college-014
referencie-business-coaching-college-017
referencie-business-coaching-college-018
referencie-business-coaching-college-015
referencie-business-coaching-college-019
referencie-business-coaching-college-022
referencie-business-coaching-college-023
referencie-business-coaching-college-024
referencie-business-coaching-college-026
referencie-business-coaching-college-031
referencie-business-coaching-college-032
referencie-business-coaching-college-033
referencie-business-coaching-college-028
referencie-business-coaching-college-034
referencie-business-coaching-college-038
referencie-business-coaching-college-040
referencie-business-coaching-college-041
referencie-business-coaching-college-042
referencie-business-coaching-college-047
referencie-business-coaching-college-048
referencie-business-coaching-college-049
referencie-business-coaching-college-036
referencie-business-coaching-college-054
referencie-business-coaching-college-056
referencie-business-coaching-college-060
referencie-business-coaching-college-055
referencie-business-coaching-college-063
referencie-business-coaching-college-065
referencie-business-coaching-college-062
referencie-business-coaching-college-066
referencie-business-coaching-college-043
referencie-business-coaching-college-067
Zobraziť viac

Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.