
Učíme len koučing a učíme ho dobre
Medzinárodné certifikované označenie: Business coaching — meaning and mechanics of coaching in business. (Biznis koučing - význam a techniky koučovania v biznise)
1. | 28.09.2022 — 29.09.2022 | modul Od problému k riešeniu |
2. | 26.10.2022 — 27.10.2022 | modul Od otázky k odpovedi |
3. | 30.11.2022 — 01.12.2022 | modul Od obsahu k spôsobu |
4. | 18.01.2023 — 19.01.2023 | modul Od presvedčení k hodnotám |
5. | 15.02.2023 — 16.02.2023 | modul Od aktivity k zmyslu |
Medzinárodne certifikovaný výcvik v koučovaní pozostáva z 5 modulov po dva dni v priebehu pol roka. Medzi modulmi trénujete naučené zručnosti v praxi a so svojimi spolužiakmi. Všetko vyučovanie je predovšetkým o praxi - výcvik končíte s tým, že skutočne viete viesť koučovací rozhovor (nie, že viete o tom ako sa taký rozhovor vedie).
Business coaching, ktorý učíme sa zameriava na celého človeka, nie len na biznis procesy. Biznis koučing, ktorý sa naučíte, je určený na riešenie komplexných dilem, ktoré v práci riešime – vzťahy, konflikty, etické a strategické rozhodnutia. Na tento kurz koučingu nadväzujú naše ďalšie coaching kurzy v ktorých môžete rozvíjať svoje koučovanie dlhodobo. Koučovanie stojí na vedeckých základoch z oblasti neurovied a teórie rozhodovania ale vedenie samotného rozhovoru je umením, ktoré môžete pestovať tak dlho, koľko vás to bude baviť.
Mám problém… A čo chcete namiesto neho? Koučing sa stal veľmi populárnym, lebo ľuďom pomáhal. V tomto module sa dozviete čo odlišuje skutočný koučing od iných pomáhajúcich rozhovorov a čo ho urobilo takým populárnym. Zoznámite sa s 5-krokovou pyramídovou štruktúrou vedenia koučovacieho rozhovoru, ktorá vás svojou logikou a jasnosťou povedie vždy, keby ste zaváhali ako v rozhovore pokračovať. Naučíte sa techniku, ktorá vám pomôže viesť každý rozhovor tak, aby do jeho záveru klient dosiahol, čo v tomto rozhovore chcel vyriešiť. Aby mohol vzniknúť koučovací rozhovor, je nevyhnutná dôvera — v tomto module sa oboznámite s teoretickým pozadím a najmä s praktickými zručnosťami toho, ako dosiahnuť, aby klient vedel, že ho počúvate, a že sa staráte o jeho záujmy.
Väčšinou sa nás ľudia pýtajú na veci, na ktoré poznáme odpoveď. Kouči sa pýtajú inak — kouči sa nás pýtajú na veci, na ktoré sme nepoznali odpoveď, pokiaľ sme nedostali otázku. Otázky sú základným nástrojom kouča a počas tohto modulu sa budeme učiť používať otázky vedome a cielene. Ako sa pýtať, aby nebolo možné z otázky utiecť? Ako sa nepýtať na informácie, ale byť zvedavý na významy? Ako pestovať svoju vlastnú autentickú zvedavosť? Aké otázky sa hodia do ktorej fázy rozhovoru? Kedy klásť otázky, ktoré sú „silné“ a kedy otázky, ktoré sú „hlúpe“? Tento modul vás uvedie do majstovstva kladenia otázok, naučíte sa meniť koncepčné rámce a zvyšovať uvedomenie klienta — o jeho situácii, postojoch a predpokladoch. Pozrieme sa aj na to, ako z reči tela a jemných náznakov odpozorovať klientove rozpoloženie a ako efektívne komunikovať so základnými typmi klientov, ktorých môžete pri koučovaní stretnúť.
V bežnom živote nás zaujíma predovšetkým obsah toho, čo nám hovoria. Ako kouči máme inú úlohu: nemôžeme sa nechať zhypnotizovať obsahom, musíme počúvať viac ako obsah. Ale čo môže byť dôležitejšie ako obsah? V tomto module sa zoznámite s majstrovstvom počúvania štruktúr, v ktorých klient organizuje svoj svet a svoje myšlienky. Naučíte sa počúvať klienta na troch úrovniach, trénovať využívanie sily ticha a zachytávať neverbálne signály klienta. Dôsledne budete trénovať ako zaznamenať a ovplyvňovať programy a podprogramy, ktoré bežia klientovi v mysli. Prostredníctvom autentických modelových situácií sa naučíte identifikovať jemné nuansy vlastného prežívania, zintenzívnite svoju schopnosť sebavnímania a sebariadenia. Tento modul vám poskytne takú slobodu nad vlastným myslením a rozhodovaním, ako ste pravdepodobne ani nečakali.
Na živote je toho viac ako plniť úlohy a dosahovať ciele. Čo však má pre klienta skutočnú hodnotu? Kvôli čomu bude chcieť zmenu? A v čom je zásadný rozdiel medzi presvedčeniami a hodnotami, keď občas vyzerajú ako jedno a to isté. Čo sa mení a čo je to, čo mení? Tento modul vás prevedie 6 úrovňami ľudskej skúsenosti a pochopíte rozdiel medzi technickým a transformačným koučingom. Špeciálne sa zameriame na koučovanie v „zaseknutých“ situáciách a transformačné techniky. Naučíte sa, ako previesť klienta zo závozu k možnostiam a od možností k činom. Budeme sa venovať rôznym technikám ako meniť referenčný rámec, ako chápať emócie a reakcie klienta ako indikátory, ktoré ukazujú perspektívu, z ktorej situáciu vníma.
Koučovacie zručnosti rovnako ako aj iné zručnosti, sú len technické nástroje, ktoré môžu byť dobre remeselne zvládnuté a napriek tomu zostať prázdne a bezduché. To, čo ich robí živým umením je vnútorný zámer s ktorým ich používame a zmysel, ktorý im udeľujeme. V tomto module nazriete do svojho vnútra, a nájdete si vlastnú cestu používania koučovacích zručností, ktorá rešpektuje vaše vlastné osobnostné danosti a hodnoty a získate potrebný nadhľad a pochopenie celého procesu sprevádzania klienta. Tým pochopíte celý zmysel koučovania, ktorý ostáva pri krátkodobých dvojdňových kurzoch neodkrytý. Zameriame sa aj na koučovaciu prácu s odhaľovaním skrytých lojalít u klienta, ktoré často bránia napĺňaniu jeho cieľov. Ak splníte všetky podmienky, čaká vás diplom: Business Coaching Trained Coach (BCTC ). Dostanete ACSTH certifikát o absolvovaní ICF schváleného vzdelania, ktorý budete potrebovať pri žiadosti o medzinárodnú certifikáciu ACC v ICF.
Po kurze sa môžete zapojiť do prípravy na medzinárodnú certifikáciu - ponúkame kompletnú podporu.
Zuzana Karpinská
Lektorka
+421 905 65 91 88
Denisa Kmecová
Lektorka
+421 911 75 58 87
Autobusom: číslo 28, 29, 32, 502, 503, 504 (zastávka Botanická záhrada).
Električkou: číslo 1, 4, 5, 9, 12, 17 (zastávka Botanická záhrada).
Autom: Ak pôjdete smerom z centra mesta do Karlovky, otočíte sa pri Riviére a hneď odbočíte do uličky Karloveské rameno.
Hneď ako odbočíte do uličky Karloveské rameno, sa takmer vzápätí dá zaparkovať zadarmo na verejnom parkovisku, keby nebolo miesto, pôjdete stále rovno až dôjdete k parkovisku Družba, ktoré stojí 1 EUR na hodinu.
Pre tých, čo sa potrebujete v Bratislave ubytovať, preskúmajte Hotel Družba, máme odporúčanie, že je to skromné ale slušné. Je to prerobená časť internátu, patrí Univerzite Komenského, je to cca 3 min. chôdze od našich priestorov. http://www.hoteldruzba.sk
Na tomto mieste uverejňujeme všetko čo máme nové - nápady, zážitky, blogy, otvorenie nového kurzu, foto z ukončenia kurzu, veci čo sa týkajú koučingu a aj čo sa netýkajú - skrátka čím práve žijeme
Vybrali sme z google recenzií...
Ďakujeme za milé slová, teší nás že ste spokojní a je to, čo robíme užitočné...:)
Profesionálne odvedená práca oboch lektoriek. :-)
Jedna druhú skvele dopĺňa, tvoria spolu dokonalú monádu.
Zároveň sú obe otvorené a vnímavé duše so srdcom na správnom mieste. :-) Jednoznačné ÁNO. :-)
Tak sme opäť v práci...v prestávke medzi letným relaxovaním ....naše ,office, aktivity na ktoré nie je inokedy čas....🕟
....tentokrát v takomto letnom "princeznovskom " outfite...
...užívame si teplo, leto a trošku aj pracujeme....o pár dní sa dozviete na čom🎁
Denka Sofia💁♀️ a Zuzka🙋♀️
Veríme, že koučovanie, tak ako ho učíme my, pomáha ľudom nájsť vlastnú silu, vedome robiť vlastné rozhodnutia a slobodne žiť autentický život - ako líder, expert, manželský partner alebo rodič.