Vyplňte prihlášku

* povinné údaje
Ste náš existujúci študent/absolvent? Prihláste sa tu
*
*
*
*
*
Fakturačná adresa
Poštovná adresa
*

Systemický koučing výcvik

Systemický koučing. Mapovanie vzťahov a skrytých lojalít v systémoch týkajúcich sa klienta. 

Medzinárodné certifikované označenie: Approved Program: Systemic coaching. Mapping relationships and hidden loyalties in systems relevant to client’s issue.

Tento výcvik je v súlade s novou prioritou ICF v rámci aktualizovanej formulácie kompetencií, ktorá zdôrazňuje "dôležitosť kulturálneho, systemického  a kontextuálneho uvedomenia" klienta, berúc v úvahu "kontext, identitu, prostredie, skúsensenosti, hodnoty a presvedčenia" klienta a celkovo holistické vnímanie jeho situácie.

Certifikácia: acsth-web cce-web
Rozsah: 3 × 2 dni počas 4 mesiacov.
Čas: 9.00 - 16.30, káva od 8.30
Pre koho je kurz určený: Výcvik je určený pre koučov, ktorí už majú základný výcvik v koučovaní v rozsahu aspoň 60 hodín. Je vedený interaktívnym spôsobom a je zameraný na prax. Nevysvetľuje základy, predpokladá, že účastník už vie viesť koučovací rozhovor podľa ICF kompetencií.
Cena: 1760 Eur + DPH 20 % / osoba (6 dni)
Miesto konania: Školiace stredisko Business Coaching College, Karloveské rameno 6, Btatislava
Certifikát, ktorý dotanete: sctc-logo-pre-absolventov-srgb
Certifikát vám umožní: Program má medzinárodne uznaný status oficiálneho rozvoja pod hlavičkou International Coach Federation (ICF) - získate 27 ACSTH alebo CCE bodov v kategórii Core Competencies, , ktoré môžete použiť pri predlžovaní ACC alebo PCC certifikácie. Získate diplom Systemic Coaching Trained Coach udelovaný Business Coaching College.
Čo sa naučíte: Naučíte sa pozerať na klientove problémy v širšom kontexte jeho vzťahov a systemických väzieb do ktorých patrí. Túto schopnosť využijete predovšetkým pri koučovaní konfliktov, uviaznutia v situácii z ktorej sa klient nevie dostať, opakujúcich sa problémoch, alebo klientovej neschopnosti plniť vlastné predsavzatia. Na úvod výcviku sa budeme sa venovať základom teórie systémov, aby vám boli zrozumiteľné praktické veci, ktoré sa následne naučíte. Ako všetky naše výcviky, vysvetlíme niečo z teórie, aby veci boli jasné a zrozumiteľné a potom veľa praxe, lebo až zážitok vám umožní skutočne porozumieť.

Moduly:

1. 26.05.2021 — 27.05.2021 | modul: Mapovanie systémov vzťahov v koučovaní
2. 23.06.2021 — 24.06.2021 | modul: Práca so skrytými lojalitami
3. 06.09.2021 — 07.09.2021 | modul: Práca so vzorcami a systemická práca v organizáciách
Tento výcvik realizujeme len raz za rok. Vybrali sme dátumy počas ktorých je dostatočne teplé počasie, aby sme mohli kurz realizovať na našej terase, pri Dunaji, obklopenej parkom, kde sme vyučovali celé "covidové leto 2020". Novinka 2020: Vzduch v priestoroch našej školy je počas celého dňa filtrovaný certifikovanými germicídnymi žiaričmi, ktoré sa používajú aj na dezinfekciu operačných sál a ničia plesne, baktérie a vírusy, vrátane SARS COV 2, ktorý spôsobuje ochorenie Covid 19.


páv

Systemický koučing – systemická práca s konšteláciami aj bez konštelácií


Systemický prístup – čo to je?

Systemická teória je pomerne nový prístup. Venuje sa vnímaniu ľudí ako súčastí systémov v ktorých operujú (pracovný tím, rodina, firma, krajina) a ktoré im istým spôsobom vymedzujú miesto v systéme. Možnosti a obmedzenia, ktoré človek na svojom mieste v systéme má sú často neuvedomené, ale riadia to, čo sa deje v živote človeka a voľby ktoré robí. Cieľom systemickej práce je pomôcť človeku vidieť realitu jeho situácie. Zmeniť uhol jeho pohľadu od uzavretia v situácii k nadhľadu nad situáciou. Keď bez ilúzií vidí mapu svojej situácie, môže vedome konať a prijať zodpovednosť za svoje rozhodnutia.

Kedy je užitočný systemický prístup?

V koučovaní má význam použiť systemické mapovanie predovšetkým  vtedy, keď sa v správaní klienta objavujú opakujúce sa vzorce, ktoré mu neprospievajú a on hovorí: „Nechcem to tak robiť, ale aj tak to vždy urobím“. Alebo má jasný cieľ, aj vie ako ho dosiahnuť, ale nejde za ním, nekoná. A tiež v mnohých iných situáciách ako je napríklad strategické mapovanie alternatív alebo vyjasnenie systému vzťahov. Treba mať tiež na mysli, že nie každý klientov problém je systemický a iné druhy koučovacích intervencií sú vhodnejšie.

Zameranie tohto výcviku

V tomto výcviku sa budeme zaoberať tou oblasťou kde  sa stretáva koučing so systemickou teóriou zaoberajúcou sa ľudskými systémami, ktorej časť sa prekrýva s konšteláciami. Našim cieľom je pomôcť koučom, aby vedeli viesť koučovací rozhovor s ohľadom na systémy do ktorých klientove problémy alebo dilemy patria a robiť to alebo konverzačným, verbálnym spôsobom, alebo pomocou vytvorenia somatického uvedomenia.

1. modul: Mapovanie systémov vzťahov v koučovaní


1551285011791

Prvý modul vám poskytne jednoduché a pragmatické návody na mapovanie vzťahových štruktúr, ktoré môžete v každodennej praxi použiť aj bez hlbšej znalosti tejto komplexnej problematiky. Externalizovanie svojho vnútorného obrazu nejakej situácie našim klientom umožňuje objektívnejší pohľad na celok, ktorý  ich ovplyvňuje a dáva im viac slobody v konaní. Keď staviame konštelačnú mapu, ako by sme vyberali z klientovho vnútra jeho doteraz neuvedomovanú mapu danej situácie a uvideli ju pred sebou. Tento pohľad mu dáva uvedomenie -nevedomé sa stáva vedomým a klient s tým môže začať vedome pracovať. Mapovanie je užitočné pri práci s firemnými systémami ale aj pri individuálnej práci s klientom.

Naučíte sa ako urobiť pre klienta mapu na stole s figúrkami alebo na zemi so značkami,ako sa pýtať, aby ste určili zámer systemického mapovania, ako určiť prvky mapy (konštelácie), čo pozorovať a ako sa pýtať aby klient dokázal vnímať rôzne perspektívy, kedy a ako ponúknuť systemické intervencie, ako systemicky pracovať s klientom vo dvojici a vstupovať do role zástupcu (representative perception) objektu s ktorým sa vyrovnáva (peniaze, kariéra, šéf.)

2. modul: Práca so skrytými lojalitami

1551285164550

Druhý modul sa zaoberá nevedomými lojalitami. V koučovaní sa často stáva, že je dôležité pracovať s otázkami svedomia, lojality, viny a potreby patriť do systémov, ktoré sú pre klienta dôležité. Tieto systémy častokrát kladú na klienta protirečivé požiadavky. Vzoprieť sa pravidlám systému, väčšinou znamená vylúčenie zo systému alebo zradu systému. Ako človek prechádza svojim životom a rozvíja sa, opúšťa systémy, ktorých súčasťou bol a začína patriť do iných systémov – postupne opúšťa rodinu, školu, častokrát krajinu, svoje prvé zamestnanie, alebo profesiu... 

Opustiť systém, ktorý bol pre nás dôležitý je spojené s pocitom viny a zrady, častokrát neuvedomeným, presvitajúcim  vo vyjadreniach typu: „preboha, čo to robím, čo by na to povedal môj otec“. Lojality k dôležitým systémom, potreba patriť k nim a nezradiť ich dôležité hodnoty je pre klienta častokrát dôležitejšia  ako jeho vlastný rast a úspech.

V tomto module sa naučíte identifikovať skryté lojality klienta, rozoznávať tri druhy svedomia, klásť otázky odhaľujúce potrebu patriť a systemické intervencie pracujúce s vinou a potrebou sa s rešpektom rozlúčiť. Cieľom takýchto intervencií je pomôcť klientovi žiť vedomý a autentický život a častokrát to bývajú prelomové intervencie koučovacieho procesu.

3. modul: Práca so vzorcami a systemická práca v organizáciách

1551285256741

Tretí modul sa venuje  vzorcom, ktoré sa v systémoch opakujú a ktorých nositeľmi sú jednotlivci, ale ich „umožnovateľmi“ sú nerovnováhy v systémoch. Pozrieme sa na systemické pravidlá v organizáciách a na to, ako sú  hierarchicky usporiadané, od riadiacich  princípov, hovoriacich o tom načo ako jednotka slúžime, cez poriadok funkcií a ich systemickú hierarchiu, senioritu expertov a najstarších pracovníkov a systemického postavenia výnimočného prínosu pre firmu.

Budeme sa zaoberať tým, ako robiť mapovací rozhovor s klientom pracujúcim na pracovných a firemných otázkach v prelomových obdobiach, alebo stagnujúcich stavoch a mapovaním firemných vzťahov.

Prihláška

Rezervujte si miesto čím skôr — kapacita kurzu je limitovaná.


Lektorky

Doprava

Autobusom: číslo 28, 29, 32, 502, 503, 504 (zastávka Botanická záhrada).

Električkou: číslo 1, 4, 5, 9, 12, 17 (zastávka Botanická záhrada).

Autom: Ak pôjdete smerom z centra mesta do Karlovky, otočíte sa pri Riviére a hneď odbočíte do uličky Karloveské rameno.

Parkovanie

Hneď ako odbočíte do uličky Karloveské rameno, sa takmer vzápätí dá zaparkovať zadarmo na verejnom parkovisku, keby nebolo miesto, pôjdete stále rovno až dôjdete k parkovisku Družba, ktoré stojí 1 EUR na hodinu.

Ubytovanie

Pre tých, čo sa potrebujete v Bratislave ubytovať, preskúmajte Hotel Družba, máme odporúčanie, že je to skromné ale slušné. Je to prerobená časť internátu, patrí Univerzite Komenského, je to cca 3 min. chôdze od našich priestorov. http://www.hoteldruzba.sk

Novinky

Na tomto mieste uverejňujeme všetko čo máme nové - nápady, zážitky, blogy, otvorenie nového kurzu, foto z ukončenia kurzu, veci čo sa týkajú koučingu a aj čo sa netýkajú - skrátka čím práve žijeme

Koučing v praxi manažéra

Poznáte tie hodnotiace rozhovory z minulosti s nadriadenými, kedy sú na vás smerované otázky typu: „Ako hodnotíte vami dosiahnuté výsledky? Kde vidíte svoje rezervy? V čom sa chcete zlepšiť a rozvíjať?“, proste sebahodnotenie s nadriadeným v priamom prenose. Mnohým prebehne v hlave myšlienka o nevyhnutnom prežití tejto povinnej jazdy, lebo vo finále z toho osoh a pridaná hodnota zo strany nadriadeného nebude.

Teraz ako manažér uvažujem takto: A čo tak byť „challenging“  (ako sa hovorí v korporátnom svete) v tomto rozhovore? Mne sa napríklad osvedčilo kladenie niektorých koučovacích otázok: „ Čo konkrétne odo mňa očakávaš pri svojom rozvoji? Čo bude pre teba znakom, že si sa posunul/a v tejto oblasti?“ ...Tieto otázky sú napomocné pre obe strany, aby sme sa vyhli frázovým odpovediam a tvorbe mylných interpretácií odpovedí...takto vo svojej manažérskej práci využíva koučing dnes už úplne automaticky manažérka v medzinárodnej korporácii a absolventka výcviku Biznis koučingu Adriana R.S.

Budeme veľmi radi, ak sa podelíte so svojimi skúsenosťami z praxe...

V akých situáciách vy, ako manažéri využívate namiesto rád či príkazov koučovacie otázky, intervencie, prístup?...

Aké situácie v práci riešite s ľuďmi v tíme a zišlo by sa vám niekoľko rád, tipov...

Ďakujeme že ste nám vyzdieľali pohľady z vašej praxe...👩👩👦👦👩👧

Inšpirácia na čítanie

Ak vás zaujímajú spôsoby ako sprevádzať ľudí pri riešení ich osobných či pracovných dilem, ako im pomôcť premýšľať o riešeniach, skúste knihu "Koučovanie podľa pyramídy".

Kniha je pre ľudí z praxe, ktorí hľadajú zrozumiteľný a jasný návod, o ktorý sa môžu oprieť vo svojich prvých mesiacoch/rokoch vedenia koučovacích rozhovorov. Nesnažíme sa pokryť celú problematiku koučovania a ukázať jej hĺbku, sústreďujeme sa skôr na to, čo môže pomôcť, čo najširšiemu okruhu ľudí osvojiť si osobitosť vedenia transformačných rozhovorov, aby ich manažéri mohli viesť so svojimi zamestnancami, rodičia so svojimi deťmi a kolegovia s kolegami. Aby sa tento nástroj stal dostupným pre čo najviac ľudí bez obáv, že je to veľmi náročné zvládnuť bežnému človeku...aby sa ľudia odvážili...veď zručnosti a majstrovstvo sa budujú praxou...tak ako životné skúsenosti získavame životom, tak koučovacie zručnosti získavame koučovaním... 

Kniha je postavená ako manuál, je jasne členená, ponúka nástroje a príklady, ktorépomôžu rozvinúť nielen zručnosti, ale aj špecifický prístup k svetu a k človeku. 

Nájdete vo všetkých kníhkupectvách aj v e-shope na internete, a aj ako E-book.

Tu je krátke video o tom, čo je transformačný koučing:

https://www.youtube.com/watch?v=s0KO55rWxwY

Koučing v práci manažéra

Pozor! Tento kurz môže zmeniť vaše myslenie.
Za pol roka sa naučíte koučovať na svetovej úrovni. Máme takmer 800 spokojných absolventov. Manažérov, z toho veľkú skupinu HR manažérov, profi koučov, lektorov, trénerov, športovcov, podnikateľov, terapeutov, psychológov, právnikov, lekárov, umelcov...

Pre HR manažéra výborný nástroj ako pomáhať manažérom či špecialistom vo firme, organizácii.

Naučíte sa skutočne koučovať pracovné aj životné témy.
Kurz zameraný na prax. Žiadne nudné prednášky.

Referencie - video tu, dole zrolujte stránku:


Čomu veríme

Veríme, že koučovanie, tak ako ho učíme my, pomáha ľudom nájsť vlastnú silu, vedome robiť vlastné rozhodnutia a slobodne žiť autentický život - ako líder, expert, manželský partner alebo rodič.

artboard%207%20copy@150x

Vyše 500 absolventov

8-klub-koucov

Klub koučov

11-nominacia-na-knihu-roka

Nominácia na knihu roka

12-seminar-zadarmo

Seminár zadarmo

9-pomahajuce-projekty

Pomáhajúce projekty

3-nas-pribeh

Náš príbeh

5-vycvik-vedieme-dve-spolu

Výcvik vedieme dve spolu

2-od-prihlasky-po-certifikat

Od prihlášky po certifikát

6-sprevadzanie-k-certifikacii

Sprevádzanie k certifikácií

4-prijemne-prostredie

Príjemné prostredie

10-referencie

Referencie

1-co-je-koucing

Čo je koučing

13-mame-viziu

Máme víziu