Príbehy z koučovacej školy

Prinášame vám príbehy našich absolventov zo života...
Tento dnešný prináša MUDr. Martin Minarovič, Country Director, Czech Republic
Ďakujeme Martin, že si zdieľal s nami kúsok svojej práce a želáme veľa šťastia 🍀
-------------------------------------------------
Asi všetci poznáme a niektorí použivate tzv. SWOT analýzu – strength, weaknesses, opportunities and threats.
Ak nie celú analýzu, tak aspoň jej časť – aké máme silné stránky, tie poďme rozvíjať a aké máme slabé stránky – tie budeme zlepšovať.
Vyzera to vsetko spravne? Ono aj je, ale nie tak uplne.
Už niekoľko rokov mam tu česť byť lídrom (chairman) asociácie inovatívnych farmaceutických spoločností.
Kazdoročne, zvyčajne počas leta, sa spolu s vedením asociácie zamýšľame nad stratégiou na najbližších niekoľko rokov.
A zvyčajne sme použili to klasické – v čom budeme seba a prostredie zlepsovať, kde mame slabé stránky.
Toto leto to bolo trochu inak:
A namiesto silných a slabých stránok sme požili škálu...
Kde sa momentálne nachádzame, na stupnici 1-10, ako si stojíme s našim hlavným cieľom – dostupnosti inovatívnych liečiv?
Čo znamená, že 1 – takmer nikde, dostupnosť je mizerná a 10 – dostupnosť je výborná, takmer na úrovni Nemecka, kde je najlepšia dostupnosť v Európe...Odpovede kolegov boli v rozmedzí 4 az 8...
Ďalšia otázka pre každého kolegu bola – čo je dobré, čo nám funguje, čo je za tým, že hodnotenie nie je “1”.
Po určitej diskusii, čo každý pod svojim hodnotením myslí, prichádza ďalšia otázka:
Kde by sme sa chceli posunúť v najbližších 2-3 rokoch – na aké číslo v rozmedzí 1-10?
Odpovede boli v intervale 7-9.
Čo nám chýba , aby sme boli na želanej úrovni?
A opäť, kazdý kolega vyjadril svoje myslenie, na čo by sme sa mali sústrediť.
Nasledovala diskusia, potom skórovanie a priority boli na svete 😊.
No bolo to o máličko zložitejsie a komplexnejšie, ale podstata bola takáto....
Ono to vyzerá jednoduché a aj je, ale podstatný rozdiel medzi “klasickým” prístupom je, že celá diskusia je zameraná na konkrétne a zároveň dôležité smerovanie.
Pôvodne sme sa viac sústredili na existujúci stav – silné a slabé stránky.
Nový - koučovací prístup eliminuje menej potrebné elementy, ktoré su zvyčajne súčasťou zoznamu silných a slabých stránok a nie sú také dôležité pre budúce smerovanie.
Takže nielenže bol celý proces úspešnejší, ale navyše i pozitívnejší.
MM