Koučovanie podľa pyramídy

Koučovací vs.Inžiniersky rozhovor. úryvok z knihy "Koučovanie podľa pyramídy"
Keď sedia dvaja inžinieri/ manažéri nad problémom, tak urobia analýzu a hľadajú objektívne najlepšie riešenie toho problému. Také, ktoré vyhodnotia spoločne ako optimálne. Keď také riešenie nájdu, nastavia procesy, rozdelia úlohy a nastavia systém kontroly.... Koučovací rozhovor je iný. Tam neanalyzujeme situáciu a nehľadáme objektívne najlepšie riešenie, lebo také neexistuje...Tam hľadáme subjektívne najlepšie riešenie danej situácie v aktuálnom momente a konkrétnej situácii klienta. Teda riešenie, ktoré je v moci koučovaného a ktoré môže byť pre každého človeka iné, pretože vychádza z konkrétnej životnej"mapy" človeka. Lebo každý človek má inak skonštruovanú realitu, iný pohľad na riešenie situácií a iné vlastné postoje.
Napríklad: Talentovaný a výkonný člen tímu, je arogantný a kazí vzťahy v tíme. V koučingu nehľadáme riešenia, čo by mal urobiť on. Otázka znie: Čo potrebujem urobiť ja ako manažér? Aký môj čin môže mať vplyv na túto situáciu? Čo som schopná/ý a ochotná urobiť ja, aby som ovplyvnil/a túto situáciu? Akým spôsobom to ovplyvňuje mňa ako manažéra osobne? Čo je v tejto situácii najdôležitejšie?
V koučovaní nehľadáme objektívne ale subjektívne najlepšie riešenie pre konkrétneho človeka...